24/7 support ǀ L'Unité Huizen

Ondersteuning van L’Unité

Met een ondersteuningscontract monitoren wij uw gehele systeem pro-actief en is het probleem al verholpen voordat u dit signaleerde. Is er toch een probleem, dan belt u en kijken we met ons programma direct met u mee en verhelpen de problemen. Met het ondersteuningscontract betaalt u een voordelig tarief per maand. Dit scheelt op jaarbasis enorm in vergelijking met onze ‘prepaid’ dienst.

Voorstel ontvangen?

Snel een antwoord op jouw vraag!

Het team van L’Unité staat altijd voor je klaar. We nemen de tijd voor je en gaan de diepte in als dat nodig blijkt. Je kan ons op een aantal manieren bereiken.

Stel een vraag

Via ons ticketsysteem. We zullen je ticket zo snel mogelijk in behandeling nemen.

Stel hier je vraag

Start remote support

Hulp op afstand nodig? Wij helpen je graag!

Start Teamviewer

Bel ons op

Je kunt ons ook telefonisch bereiken.

Bel: 035 - 751 19 20

Wij zijn 24/7 bereikbaar voor storingen

Ineens offline, vertragingen of iets anders onverwachts en vooral ongewenst? L’Unité is er voor jou! Neem contact op met onze supportdesk via 035 – 751 19 20.

Geeft een van onze supportmedewerkers aan dat zij kunnen helpen op afstand? Door op de onderstaande button te klikken start je de hulp op afstand.

Start hulp op afstand

Kantoor ǀ L'Unité Huizen

Veelgestelde vragen

Op zoek naar een antwoord op jouw vraag? Bekijk hier de meest gestelde vragen

Hoe stel ik de e-mail van L’Unité hosting in op mijn telefoon?

Je kunt de e-mail van L'Unité hosting gemakkelijk installeren op je telefoon via de handleiding.

Hoe vraag ik een nieuwe gebruiker aan op L’Unité Hosting?

Je kunt een nieuwe gebruiker aanvragen via het aanvraagformulier in jouw portaal.

Wordt er standaard een back-up gemaakt als ik gebruik maak van jullie cloud diensten?

Ja, deze wordt off site gemaakt in ons uitwijkdatacenter. Op verzoek is maatwerk mogelijk.
 

Is een back-up een goede investering?

In welke mate de investering in een back-up goed is hangt af van hoe waardevol de bestanden zijn die opgeslagen worden. In het geval van zakelijke bestanden is een dag verliezen helaas pijnlijk gemakkelijk om te zetten in financieel verlies. In het geval van persoonlijke foto’s en video’s is dit een afweging die iedereen voor zich moet maken.

Hoe maak je een back-up en waarom?

Een back-up is simpel gezegd een reservekopie van de bestanden op computer(s) die kunnen worden gebruikt in het geval er iets mis gaat. Het kan tenslotte voor komen dat bestanden per ongeluk worden gewist, beschadigd raken of dat de computer besmet raakt met een virus of crasht. De schade kan eenvoudig beperkt of voorkomen worden door vaak back-ups te maken. Met een back-up kan verloren informatie dan weer recovered kan worden. De back-up is daarom een van de meest kritische (maar helaas vaak vergeten) beveiligingsfactoren voor een organisatie. Een back-up kan zowel lokaal (Tape, NAS) als online (Cloud) worden gedaan. Wij maken gebruik van de nieuwste en optimaal beveiligde technologie. De gegevens worden dagelijks versleuteld, gecomprimeerd en via internet verzonden naar het datacenter. Natuurlijk is het mogelijk om een dagelijkse back-up naar een NAS op locatie naar keuze toe te voegen.

Wat is een Hybrid cloud?

De juiste cloudoplossing hoeft niet langer een keuze tussen public of private te betekenen. Met de hybride cloud krijgt een organisatie de voordelen van beide varianten. Wat betreft cloud computing staat een hybride cloud voor het gebruik van zowel een private als public cloud. Daarmee wordt in feite gebruik gemaakt van het beste van twee werelden. De publieke cloud wordt bijvoorbeeld gebruikt voor bepaalde applicaties (bijvoorbeeld Office 365) terwijl de private cloud gebruikt wordt voor bedrijf kritische en/of confidentiële en privacygevoelige data. Voordelen hybride cloud: - Lagere kosten, door maximaliseren van kostenefficiëntie - Meer controle en betere beveiliging - Sluit vaak perfect aan op de wensen van de afnemer - Maakt het makkelijker om snel gebruik te maken van nieuwe functionaliteiten - Profiteren van voordelen van Public, Private en Community Cloud (gedeeld met vergelijkbare bedrijven of organisaties met een gezamenlijk belang) Nadelen hybride cloud: - Hoge mate van invloed en controle door de afnemer, maar minder dan bij Private Cloud

Wat is Private Cloud?

De naam zegt het al: Een private cloud is geen gedeelde, maar een dedicated omgeving, waarbij een deel van de infrastructuur speciaal voor een organisatie gereserveerd is. De private cloud biedt dezelfde flexibiliteit, schaalbaarheid en efficiëntie als de public cloud, maar biedt daarnaast veel meer controle en beveiliging. Voordelen private cloud: - Optimale prestaties - Dedicated hardware in eigen bezit - Maatwerk mogelijk - Gegevens in eigen beheer - Meer controle over de veiligheid van de Private Cloud omgeving Nadelen private cloud: - Meestal wat duurder dan public clouddiensten

Wat is Public cloud?

Public, dus een openbare cloud voor iedereen. Bekende voorbeelden van de Public Cloud zijn o.a. Office 365, Salesforce.com, Hotmail, Dropbox en Google Drive. Het voordeel van een Public cloud is dat de schaalbaarheid flexibel is en de kosten relatief laag. Nadelen die aan een Public cloud kleven; je loopt het risico om niet de volledige controle over je bedrijfsdata te behouden. Daarnaast is vaak onbekend waar de servers staan en welke lokale (privacy) wetgeving daar geldt.

Waar wordt de data die ik in jullie cloud plaats opgeslagen?

Onze cloud gebruiken? Dan ben je ervan verzekerd dat de data in ons datacenter op Nederlandse bodem is ondergebracht. Loop als organisatie dus niet tegen de nadelen van opslag in andere landen aan! Daar kunnen problemen ontstaan met de lokale wet en regelgeving en grote internationale partijen staan er bekend om data te analyseren en door onduidelijke voorwaarden is het nooit precies duidelijk of het hierbij blijft.

Zijn er specifieke eisen qua internetverbinding als ik de cloud wil gebruiken?

We kunnen hier ja en nee op antwoorden. In principe volstaat elke verbinding, dus zowel xDSL als glasvezel. Wat vooraf uitgezocht moet worden is hoeveel data er gebruikt zal worden en hoeveel gebruikers er naar schatting in zullen loggen. Meer bandbreedte is beter, maar dit kan een extra investering met zich meebrengen (afhankelijk van mogelijkheden en locatie).

Waarom zou ik gebruik willen maken van de cloud?

Er zijn een aantal redenen om werken in de cloud (‘het nieuwe werken’) te omarmen. Denk hierbij aan flexibiliteit, standaardiseren, mogelijk maken van thuiswerken, virtueel vergaderen, taken verdelingen en documenten veiliger en sneller te delen (bijvoorbeeld met Open License) en duurzaamheid (o.a. verminderen van papierverspilling).

Wat is cloud computing en welk type cloud moet ik kiezen?

Welk type het beste bij jullie organisatie past is afhankelijk van de gebruikerswensen en eisen. Welke vorm er ook gekozen wordt, er is een solide implementatie en migratie plan nodig. Het is verstandig om hier met ons of een andere professional naar te laten kijken om samen voor de juiste optie te kunnen gaan.

Kan ik met mijn huidige internet verbinding bellen?

Dit is een mogelijkheid. Wij zullen een uitgebreide (postcode)check uitvoeren om te controleren wat de bandbreedte is en of deze toereikend is. Mocht dit niet het geval zijn dan kunnen we kijken voor upgrade mogelijkheden of een nieuwe of extra lijn.
 

Is mijn bedrijf klaar voor VoIP?

Wij voeren altijd een survey uit om te controleren of het netwerk klaar is voor VoIP. Mocht dit nog niet zo zijn, dan zullen we een stappenplan uitschrijven om er voor te zorgen dat de organisatie klaargestoomd wordt voor VoIP.

Kan ik bij jullie ook VoIP afnemen?

Zeker! Met onze partner verzorgen wij van begin tot eind de oplevering van het VoIP traject.

Wat is VoIP?

Het einde van ISDN in Nederland is officieel door KPN aangekondigd (2019). ISDN staat voor Integrated Services Digital Network en was destijds de opvolger van analoge telefonie (POTS). Het zijn voornamelijk de bedrijven die nog bellen via ISDN en vaak gaan deze pas kritisch naar hun telefonie kijken als er iets verandert binnen de organisatie zoals bijvoorbeeld een verhuizing. Want waarom iets veranderen dat (nog) prima werkt? Hierom: wil een organisatie echt profiteren van de mogelijkheden die virtualisatie met zich meebrengt, dan kan het niet om het omarmen van een volledige (cloud-)strategie voor hun ICT én communicatie heen. Het is daarom verstandig om nu te kijken naar een futureproof alternatief: VoIP (Voice over IP). VoIP is geen rocket science meer, telefonie is de afgelopen 10 jaar volledig verschoven naar de IP systemen en kan inmiddels gezien worden als een ‘gewone’ bedrijfsapplicatie, net zoals email.  

Goed WiFi netwerk nodig op school, praktijk of bedrijfspand?

Laten we beginnen met bepalen waar de WiFi dekking allemaal moet komen. Daarna is het verstandig om een meting uit te laten voeren om de diverse factoren op te sporen die invloed kunnen hebben op deze dekking. Natuurlijk moet er ook gekeken worden naar wat voor systeem de voorkeur uitgaat, open of gesloten, Managed of niet, welke encryptieprotocollen willen we gebruiken, kortom, wat is er nodig? Wij kunnen de metingen uitvoeren en de juiste zakelijke producten aanraden.

WiFi signaal en sterkte meten?

We kunnen precies in kaart brengen wat de dekking is en waar (ongeziene) knelpunten of gevaren zitten.

ISO: informatiebeveiliging gebord door procedures

L’Unité is trots dat we sinds 2020 ISO 27001 gecertificeerd zijn; dit wil zeggen dat onze werkwijze en omgang met jouw data volgens vastgestelde procedures verloopt.

Hierop vindt elk jaar een audit plaats en blijven we constant werken aan onze informatiebeveiliging. Naast het beveiligen van onze eigen data en hosted omgeving gebruiken we deze kennis ook om onze klanten hier zo goed mogelijk over te informeren en te adviseren.

Via onderstaande link vind je ons ISO-certificaat en lees je welke diensten allemaal binnen dit certificaat vallen.

Download ons ISO-certificaat. 

L’Unité Monitoring Service

Altijd alert! Met onze L’Unité 24/7 monitoring dienst (LMS) zorgen wij dat de hardware, netwerk of applicaties van jouw business niet onnodig lang stil liggen! Als één van de aangegeven devices of diensten (ver)storingen vertoont of zelf helemaal niet meer reageert krijgen wij een seintje en nemen we direct contact op om af te stemmen wat we gaan doen. Of het nu gaat om een server die down is maar eigenlijk altijd moet draaien of een router die het midden in de nacht begeeft en ’s ochtends weer actief moet zijn. Door LMS kunnen we hier op tijd bij zijn en daarmee voorkomen dat uw bedrijfsprocessen onnodig lang stilliggen!